Κατάλαβα!

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας όταν επισκέπτεστε ορισμένες ιστοσελίδες. Μας βοηθούν να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας και να παρέχουμε μια καλύτερη και πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε εκτίμηση για το target group μας και τον τρόπο χρήσης που κάνει, για την αποθήκευση πληροφοριών σχετικά με τις προτιμήσεις του κοινού αυτού (και έτσι μας επιτρέπει να διαμορφώνουμε την ιστοσελίδα μας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του), να επιταχύνει τις αναζητήσεις και να αναγνωρίζουμε κάποιον όταν επιστρέφει στην ιστοσελίδα μας . Παρακαλούμε σημειώστε ότι τα cookies, δε μπορούν να βλάψουν τον υπολογιστή σας. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα στοιχεία πιστωτικών καρτών, αλλά χρησιμοποιούν κρυπτογραφημένες πληροφορίες για να βοηθήσουν στη βελτίωση της πλοήγησης στο site. Σας δίνουμε αυτές τις πληροφορίες, βάσει της πρόσφατης νομοθεσίας και σας βεβαιώνουμε ότι είμαστε ειλικρινείς και σαφείς αναφορικά με την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων, όταν χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας.

Για να κάνετε πλήρη χρήση των στοιχείων στην ιστοσελίδα μας, ο υπολογιστής σας, το tablet ή το κινητό τηλέφωνο θα πρέπει να δέχεται cookies, για να μπορούμε να σας παρέχουμε μόνο ορισμένες εξατομικευμένες λειτουργίες της ιστοσελίδας με τη χρήση τους. Τα cookies δεν αποθηκεύουν πληροφορίες, όπως όνομα, διεύθυνση ή τα στοιχεία πληρωμής. Απλά κρατάνε τα στοιχεία με τα οποία κάνετε τη σύνδεση. Ωστόσο, αν επιθυμείτε να περιορίσετε, να μπλοκάρετε ή να διαγράψετε τα cookies από την ιστοσελίδα μας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον browser σας, για να γίνει αυτό. Κάθε browser είναι διαφορετικός, οπότε επιλέξτε από το μενού την επιλογή "Βοήθεια" (ή χειροκίνητα στη συσκευή του κινητού σας τηλεφώνου) για να μάθετε πώς να αλλάζετε τις επιλογές σχετικά με τα cookies.

Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2016 10:17

Αστέρια και Άνθρωποι στη Νέα Χιλιετία: Η εμφάνιση της ζωής στο Σύμπαν ως χημικό φαινόμενο

Συνεχίζεται η επιτυχημένη σειρά των ομιλιών «Αστέρια και Άνθρωποι στη νέα χιλιετία» που διοργανώνουν το Γραφείο Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Νάουσας και η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου - παράρτημα Νάουσας.

Η επόμενη ομιλία με τίτλο «Η εμφάνιση της ζωής στο σύμπαν ως χημικό φαινόμενο» θα πραγματοποιηθείτο Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 20:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πολυχώρου Πολιτισμού «Χρήστος Λαναράς» (Βέτλανς).

Ομιλητής θα είναι ο κ. Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης, Χημικός, Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής και των Δήμων Θερμαϊκού και Καλαμαριάς.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΟΜΙΛΙΑΣ

Τα χημικά στοιχεία έχουν την τάση να σχηματίζουν ενώσεις. Στα μεσοαστρικά νέφη σκόνης και αερίων οι ενώσεις που υπάρχουν σε μεγαλύτερη αφθονία είναι: CH4 H2O CO2 NH3 HCN.

Υπάρχει μια άποψη σύμφωνα με την οποία πρωτόγονες μορφές ζωής εμφανίσθηκαν στο διάστημα, και στη συνέχεια με κάποιο τρόπο μεταφέρθηκαν σε πλανήτες ή σε μεγάλους δορυφόρους, όπου εξελίχθηκαν σύμφωνα με τη δαρβινική θεωρία.

Στο μεσοαστρικό χώρο και σε κομήτες, υπάρχουν οι συνθήκες αυθόρμητου σχηματισμού νουκλεοτιδικών βάσεων από τις ενώσεις που προαναφέρθηκαν, με την επίδραση της κοσμικής ακτινοβολίας ή κάποιων μορφών ενέργειας, ή ακόμη με την εναλλαγή υψηλής και χαμηλής θερμοκρασίας, καθώς οι κομήτες που περιέχουν τις ενώσεις αυτές, πλησιάζουν και στη συνέχεια απομακρύνονται από τον Ήλιο, ή κάποιον αστέρα.

Γνωρίζουμε όμως ότι η κοσμική ακτινοβολία σκοτώνει τα έμβια όντα, αυτά τουλάχιστον που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Από τις νουκλεοτιδικές βάσεις θα προκύψει RNAή DNA όταν αυτές μεταφερθούν σε περιβάλλον προστατευμένο από την κοσμική ακτινοβολία, όπως πχ κάτω από το νερό.

Δηλαδή θεωρώ ότι 5 μόνον χημικά στοιχεία έχουν μια αυθόρμητη τάση να σχηματίζουν RNAκαι DNA. Από το DNA προκύπτει ζωή.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΟΜΙΛΗΤΗ

Μεταπτυχιακές σπουδές στη διδακτική της χημείας και στην εφαρμογή της πληροφορικής στη χημεία.

Συγγραφέας έντεκα (11) συγγραμμάτων χημείας, ενός εγχειριδίου και ενός multimedia που αφορούν την αστρονομία. Τα συγγράμματά του απευθύνονται σε καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε φοιτητές και σε μαθητές Λυκείων. Τρία από τα συγγράμματα βρίσκονται σε βιβλιοθήκες Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, και ένα αναφέρεται στη βιβλιογραφία τεσσάρων σχολικών συγγραμμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Δεκατρία (13) άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και πολλά άλλα στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο.

Τριάντα τέσσερεις (34) εισηγήσεις του είναι δημοσιευμένες σε πρακτικά επιστημονικών συνεδρίων και σεμιναρίων.

Εμπειρία ως μέλος επιστημονικής επιτροπής επιστημονικών συνεδρίων, ως μέλος επιστημονικής επιτροπής δύο επιστημονικών περιοδικών και αρχισυντάκτης επιστημονικού περιοδικού.

Δημιουργός και in vivo παρουσιαστής πρωτότυπων πλανηταριακών προγραμμάτων στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».

Δύο κρατικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας του Υπουργείου Εμπορίου. Τιμητικό δίπλωμα από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρία. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Χημικών Βορείου Ελλάδος.

Ιδρυτικό μέλος του Ομίλου Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης και παλαιότερα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Εργασιακή προϋπηρεσία: Χημικός βιομηχανίας, Καθηγητής Ιδιωτικής και Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.